Friday, January 29, 2010

Aduka

Heboh seMalaysia!Hanya itu dapat kukatakan. Tahniah buat aduka,ko memang telah berjaya,mengharumkan namamu dipersada negara.

Aku terfikir,motif tujuan dan perjuangan yang Aduka nyatakan.Melalui fikiranku yang dangkal dan cetek ini,jelas nyata itu satu perjuangan yang hanya untuk kepentingan dirinya.Malah aku rasakan,kau sendiri belum cukup mengenal erti perjuangan,hanya melaung dan melolong bagi mencari dan mendapatkan perhatian dan sokongan. Mungkin ada betulnya sebahagian kata-kata kau, tp ingat,cara perjuangan yang sebenarnya.

Rasulullah turut berjuang,dan lihat cara dan pendekatan perjuangan beliau.Sabar,lemah lembut dan sopan santun.Bukan lentingan dan kejian nista seperti yang cuba kau lakukan. Laungan menerusi akal yang cetek,hanya menimbulkan kebencian,menghasilkan kemarahan dan menyebabkan perpecahan. Adakah ini yang kau mahukan???

Kita sepatutnya bersatu,bukan berpecah menjadi kumpulan yang lebih minoriti.Ingatlah Aduka,berkata menggunakan akal,jangan bertindak mengikut nafsu dan kemahuan.

Aku mendoakan semoga Aduka dan yang seangkatan dengannya,berfikir sebelum bertindak, jangan memburukkan lagi keadaan yang telah sedia tidak stabil ini.

No comments:

Post a Comment