Friday, November 13, 2009

Perasaan ini...

Aku mengeluh,ingin saja kumelepaskan perasaan yang membuku dihati.Namun kepada siapa harus kulepaskan.Dan kenapa ia perlu dilepaskan.Serta mengapakah perasaan ini terasa membara.

Malam yang dingin tidak terasa.Hati ini terasa panas,dilanda amukan emosi.Berpunca dari...ah aku sendiri tidak mengerti.Akhir-akhir ini,perasaan ini kerap terganggu.Terlalu sensitifkah aku?Atau adakah dek bebanan kerja yang menjadikan aku begini.

Aku keliru,fikikran semakin bercelaru.Tiada siapa yang dapat memahamiku.Namun aku perlu berbicara, meluahkan segala yang terbuku di dada.Siapakah yang sudi mendengarnya?Terasa bodoh bagi menjawap persoalan ini,kerana aku pasti,ia tidak perlu ku jawap.

Bantuan!!Di manakah aku boleh mendapatkan bantuan,bagi meredakan amukan perasaan ini.Bukan aku menghendakinya,ia hadir tanpa ku pinta.Terasa sesak ruangan hati,begitu sukar aku mengharungi.Perlukah aku berdiam diri,bagi mengubati hati ini.

Semoga Allah sentiasa membimbing hati ini.

1 comment:

  1. Assalammualaikum Sarif,

    ye, semoga Allah akan sentiasa membimbing hati kita untuk jalan yang lebih sempurna.

    Salam dari Johor. :)

    ReplyDelete