Tuesday, August 11, 2009

Tekanan yang kian terasa...

Detik pemergianku ke sana semakin hampir. Tekanannya kian terasa,hari demi hari,saat demi saat yang kulalui terasakan begitu pantas. Aku bersyukur kepada Ilahi ke atas izinNya yang membenarkan untuk aku ke sana. Namun pada saat yang sama, kesedihan meninggalkan tanah air tercinta, keluarga dan insan-insan yang disayangi membuahkan perasaan yang sukar ditafsir. Kerisauan ku untuk berada di bumi orang,bersaing di persada dunia,di puncak menara gading membuahkan tekanan dan kerisauan yang hanya aku mengerti.Namun kegembiraan dan senyuman yang terukir dibibir insan-insan yang kusayangi,sedikit sebanyak mengubat hati ini.

"Ya Allah,jadikanlah pemergianku kali ini sebagai ibadah buatMu.Izinkanlah perjuanganku dan langkahan kakiku dikira sebagai amal-amal yang soleh. Ya Allah,aku berserah kepadaMu,akan orang-orang yang akan aku tinggalkan di sini,dan aku berserah kepadaMu akan diri ini yang akan menempuh perkara tidak pasti.Ya Allah, bantulah kami di dalam perjuangan suci ini. Amin ya Rabbal A'lamin"

No comments:

Post a Comment