Tuesday, August 4, 2009

Ketakutan diri...

Aku gentar,takut akan perubahan diri ini. Adakalanya kurasakan aku diriku tidak seperti dahulu.Kemanisan beribadat kian luput,ketakutan kepadaNya semakin pudar. Adakah kesibukan diri menjadikan aku begini.Atau adakah kecintaan kepada hambaNya menyebabkan terhalangya cintaku kepadaNya.

Ada ketikanya aku merasakan, aku mula kufur akan nikmatNya.Aku seolah-olah melupai bahawa semua yang dimiliki adalah dariNya.Semakin kurang tahmid dan pujian buatNya. Ya Allah, ampunilah diri ini.Janganlah kau tarik taliMu yang telah dihulurkan kepadaku. Izinkan aku untuk terus menggenggamnya agar tidak aku tersesat di kehidupan yang sementara.

Muhasabah diri harus ku lakukan,agar aku tidak semakin menjauhiNya.Cukuplah akan zaman silamku,tidak ingin aku kembali ke waktu dulu.Semoga aku diberikan kekuatan, untuk menjaga permata dan anugerah yang telah diberiNya.

Ya Allah,ampunilah dosa-dosa kami,sesungguhnya kami tergolong dalam hambaMu yang berdosa.Ya Allah,berikanlah kekuatan kepada kami,agar kami dapat menjaga anugerah-anugerah yang diberi.Ya Allah lindungilah kami dari tipu daya dunia,agar kami tidak terleka dan melupai dunia yang kekal.

No comments:

Post a Comment