Tuesday, July 28, 2009

Sekeping hati yang menjadi milik diri ini......

Hidup ini sukar dijangka. Datang dan pergi silih berganti.Cedera dan kecewa hanya menjadi perkara biasa.Gembira dan tawa tetap terjadi.

Siapa sangka,jika sebelum ini aku bersungguh ingin memiliki si 'dia',tapi kini aku memiliki 'nya'. Tanpa ku duga,tanpa ku sangka, ia berlaku sekelip mata.Adakalanya aku terikir,apakah ia satu kebetulan.Adakah ia takdiran buatku. Aku tidak mempermainkan,aku hanya berusaha. Segala macam cara telah kucuba,sehingga aku tewas dalam memiliki hati si 'dia'.Tanpa kusedar, 'nya' telah datang mengetuk pintu hati ini.Aku ingin memiliki dan dimiliki akan perasaan dari sekeping hati ini.Untuk mengenal erti suka dan disukai.Untuk merasai perasaan merindui dan dirindui. Untuk menghargai perasaan kasih dan dikasihi. Adakah ia akan mampu kuperolehi...adakah ia akan dapat menghiasi ruangan hati ini agar tidak sesuram dan sekelam masa silam.

Ku pohon ampun dan maaf buat si 'dia'. Tiada niat untuk mempermainkan mu,hanya penantian yang membayangiku membuat ku takut. Sebelum lebih jauh kita bersama,aku terpaksa mengambil tindakan ini.Akan ku doakan kau bertemu seorang insan yang terbaik,yang mampu kau terima dengan setulus hati,yang mampu kau luahkan perasaanmu tanpa ragu dan kesamaran yang menyebabkan terselitnya ketakutan dan kerisauan. Buat 'nya',terima kasih ku ucapkan di atas kesungguhanmu, terima kasih di atas sifat berterus-terangmu yang menghilangkan keraguan ini.

Semoga Allah melindungi kita semua

(^_^)

No comments:

Post a Comment