Friday, July 10, 2009

Di cintai dan mencintai

Kesunyian malam mencengkam jiwa.Aku terpana,terkaku menghadapi kelesuan malam,kesepian ini yang terasa menusuk hinga ke kalbu hati. Adakalanya aku terfikir,berbaloikah pertaruhan yang telah ku lakukan. Betulkah tindakan melepaskan segala yang ku miliki untuk tujuan yang satu.

Adakah aku perlu menyesalinya...Oh tidak mungkin sekali,biarpun beban ini seberat gunung didaratan, cabaran yang sebanyak buih dilautan, ku bertekad,tiada penyesalan yang akan ku luahkan. Namun adakalanya tibanya detiknya dikala ku tewas,kesedihan menerpa diri, menyebabkan ku ditelan kesedihan.

Degilnya hati ini, ia tetap mahu mencintai dan dicintai. Apakah aku tidak mengerti akan keperitan yang tidak berkesudahan? Yang bakal kutempuh dan ku layari buat kesekian kalinya dalam lautan kehidupan. Di manakah kekuatan diri,kekentalan jiwa nurani, untuk menghalangi ia dari berputik kembali. Adakah kau yang kucari,adakah aku selayaknya untukmu, hanya Dia yang tahu.

Oh Tuhan, ku mohon kasih mu,taufiq dan inayahMu,agar ku dapat melihat hikmah disebalik yang tersurat. Izinkan aku untuk mendapatkan sedikit ilmuMu wahai Pemilik Segalanya, agar dapat ku lihat baik dan buruk sesuatu perkara secara telus.Akan ku teruskan perjuangan ini,untuk mencari redhaMu,sebagai bekalan hidup yang hanya seketika.

No comments:

Post a Comment