Saturday, July 11, 2009

Coretan hari...



Tamat sudah kulalui.Masa yang berlalu tak mungkin kumiliki lagi. Namun ia telah diisi dengan kenangan yang mungkin tidak dapat ditukar ganti.

Di pagi hari,ku jejaki tepian pantai,menghibur hati,mencari erti. Yang tersirat di celahan tersurat. Kedamaian yang kelembutan puputan sang bayu menenangkan hati ini,walau seketika. Aku terpaku,melihat keindahan mentari pagi yang menyapa hari. Segala puji buat Mu,di atas nikmat keindahan yang dianugerahkan buatku pada hari ini. Desiran dedaun disapa sang bayu menambahkan keasyikan,menyebabkan aku lupa seketika,kepada segala kesukaran yang menyesak jiwa.Oh indahnya permulaan hari buatku...

Tengahari kuhabiskan dgn sia-sia, hanya asyik menghadap komputer,melayan perasaan dan berbicara dgn mereka yang ada.

Menjelang petang,aku sekali lagi melayan perasaan. Mujurnya ada insan yg masih sudi menemani diri ini. Biarpun aku terpaksa menempuh perjalanan hampir satu jam, namun perjumpaan itu membuahkan keceriaan yang sukar dicari ganti. Hilai tawa yang sudah lama menyepi kini hadir kembali menghibur hati. Terima kasih di atas 'jamin' mu Mat Amin dan Hairi,ada rezki akan ku ganti di kemudian hari.


Berlabuhnya tirai malam menandakan penghujung jari semakin menghampiri. Semoga pengalaman ini,dapat membantu diri dalam mencari erti...'Siapakah Aku di muka bumi'

No comments:

Post a Comment